5 Aralık 2010 Pazar

Tahinli Ve Pekmezli Kurabiye


Evde diyet rüzgarı esiyor diye yazmıştım ya! Bu rüzgarın bana değmesini bile istemiyorum bu aralar. Bu nedenle ağzımı tatlandırmak için yarım ölçü bile olsa  kurabiye hamuru yoğurdum. Aslında tahinli kurabiye yapmak istemiştim. Ama evdeki hesap çarşıya uymadı her zamanki gibi. Yoğurduğum hamuru beğenmeyip, kurabiyelerin piştikten sonra çatlayacağını anlayınca pekmez eklemeyi uygun gördüm. İyi ki eklemişim. Hem hamur gevşedi, hem de daha gevrek bir kurabiye oldu. Gevrekliği nişastadan kaynaklandı tabii ki! Değişik tatlar elde etmek  için hamurun bir kısmını cevizle karıştırarak tekrar yoğurdum. On adet kurabiyeye ceviz büyüklüğünde yuvarlak şekil verdim. Cevizli hamuru kalp kalıplarla kestim. Yuvarlak kurabiyelerden kalan hamurda da üçgen ve yuvarlak kurabiye kalıpları kullandım. Çok kıtır kurabiye istemediğim için kalıp kullanarak yaptığım hamurları oldukça kalın tuttum. Cevizli olan da çok güzel oldu, sade olan da. Tercih sizlere kalmış.

MALZEMELERİ:
100 gram tahin
140 gram margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)
235 gram tam buğday unu
125 gram pudra şekeri
15 gram mısır nişastası
30 gram pekmez
1 paket kabartma tozu
1/2 çay bardağı kırık ceviz
1 çay kaşığı vanilya şekeri
YAPILIŞI:
1- Ceviz dışında tüm malzemeleri 5 dakika yoğuralım. Hamurun üstünü streç filmle örtüp bir saat dinlendirelim.
2- Hamuru tezgaha alıp bir iki kez daha yoğuralım.
3- Hamurun 3/1 ini cevizle karıştıralım.
4- Aslında tahinli kurabiye gelenekselmiş gibi yuvarlak yapılıyor. Ben bugün bir kısmını kurabiye kalıbı kullanarak şekillendirdim.





0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More