25 Aralık 2010 Cumartesi

Yeni Ekmeğim




Günlerdir ekmek yapımı hakkında makaleler okuyorum, ekmek yapım teknikleriyle ilgileniyorum. Okumaya zaman ayırdıkça daha güzel teknikler buluyorum ve deniyorum. Örneğin, yaklaşık on gündür maya miktarını yarı yarıya azaltarak uzun zamanda mayalamayı tercih ederek ekmeğime artı katmıştım. Dün ekmek uzmanı olan ünlü şef İsrail' li Erez Komarowski' nin ekmek yapımı ile ilgili makalelerini okudum. Ve onun tariflediği şekilde ekmek yaptım. Benim önceden yaptığım ekmeklerden  daha uzun sürede oluyor. Sıralama tekniği değişik. Unla tuz değişik zamanlarda karıştırılıyor. Şeker, maya ve su ile ön mayalama yapılmıyor vb.
En iyisi malzemeleri ve yapım aşamalarını yazayım hemen. Bu kadar uzun zamanda muhteşem bir ekmek elde ettim diyebilirim. Ama yarınki ekmeğimin hamurunu bu geceden yoğurduktan sonra buzdolabına koyup sabaha kadar bekleteceğim. Böylece yapım süresi de kısalmış olacak.
Ekmek yapımı konusunda uzmanlaşmak ve en iyisini yapabilmek istiyorum. Bunun için de araştırmaya ve denemeye bir hayli zaman ayırmam gerekiyor.

MALZEMELER:
250 gram sert buğday unu
250 gram kepekli un
10 gram tuz
4 gram kuru maya
350 gram ılık su
15 gram çiçekyağı
YAPILIŞI:
1- Un, maya ve ılık suyu karıştırarak 8 dakika yoğuralım.
2- Tuz ve çiçekyağını ekleyerek 4 dakika daha yoğuralım. Temiz bir mutfak bezini unlayalım (ben sürekli bu işte kullanmak üzere bir mutfak bezini un torbasının içine atarak iyice unlanmasını sağladım). Yoğurduğumuz hamuru unlu bezle örtelim. Sıcak bir yerde 1,5 saat mayalanmasını bekleyelim.
3- Hamuru bıçakla ikiye bölelim. Pişirme işlemini yapacağımız tepsiye yağlı kağıt serelim. Yağlı kağıdın üzerine bolca un serpip yuvarlak hale getirdiğimiz hamurları  tepsiye yerleştirelim. Unlu bezle üstlerini örtüp 15 dakika bekletelim.
4- Süre sonunda hamurları bolca un serpilmiş tezgahta yuvarlayarak bu unu yedirelim. Ve tepsiye alalım (şekli bozulmasın diye spatula ile alalım). Üzerini yine unlu bez ve  naylon torba ile kapatalım, bir saat daha bekletelim.
5- Fırını 220 derecede ısıtalım. Ekmekleri maket bıçağı ile seri bir şekilde ve tek darbede bir cm derinliğinde keselim. Fırınımız istediğimiz ısıya gelince fırını açıp yan duvarlara 10-15 kez su püskürtelim, ekmeklerimizi hemen fırına atalım.
6- 15 dakika pişirelim ve fırının ısısını 180 dereceye getirelim. 25 dakika daha pişirip fırını söndürelim.
7- Ekmeklerimizi yine spatula ile tel ızgaraya alıp soğumasını bekleyelim. İyice soğumadan dilimlemeyelim.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More