18 Ocak 2011 Salı

Siyah Fasulyeli Fıstıklı ve Kayısılı Pilav


İlk yaptığım siyah fasulye yemeği orijinal tarif olduğu için bana pek fazla hitap etmemişti. Yarım kiloluk pakedin yarısını kullanmıştım. Diğer yarısını da  geceden sıcağa yakın suda ıslattım. Dört kez de siyah suyunu değiştirerek  sabaha kadar suda beklettim. Sabah suyunu bir kez daha değiştirerek düdüklü tencerede 10 dakika haşladım ve soğuk suya tuttum. Bir kısmını pilav yapımında kullanmak istedim. Kalan siyah fasulyeyi de quesadilla da kullanmak üzere buz dolabına kaldırdım.
Pirinç pilavını tatlı karışımlarla çok beğenirim. Kuru kayısı, kuru üzüm, çam fıstığı, siyah fasulye ve pirinci birlikte kullanmak istedim. Tarçın, zerdeçal, kişniş, köri ve muskatın yakışacağını düşündüm. Siyah fasulyeyi de protein olarak uygun gördüm. Karbonhidrat ve protein dengesi iyi oldu diye düşünüyorum.
Tatlı aromalı pirinç pilavı seviyorsanız mutlaka denemelisiniz.

MALZEMELER:
400 gram pirinç
650 gram su
1 adet küçük kuru soğan (çok küçük doğranmış)
1 adet havuç (küçük tarafıyla rendelenmiş)
4 adet kuru kayısı (zar gibi doğranmış)
2 çorba kaşığı kuru üzüm
1 çorba kaşığı çam fıstığı
1 çay bardağı siyah fasulye
Yarım çay bardağı çiçekyağ+ 1 çorba kaşığı tereyağ
Tarçın, zerdeçal, toz kişniş, köri ve rende muskat
Tuz 
YAPILIŞI:
1- Pirince tuz ekleyip sıcağa yakın suda yarım saat bekletelim.
2- Tencereyi kızdıralım yağları ekleyelim. Yağlar ısınınca soğan, çam fıstık ve havucu ekleyip kavuralım. Fıstık pembeleşince suyu süzülmüş pirinci ekleyelim ve 5 dakika kavuralım. 650 gram sıcak suyu ekleyip tüm malzemeleri de tencereye ilave edelim. Tencereyi göz göz oluncaya kadar yüksek ateşte tutalım.
3- Sonra pilavı en küçük ocağın kısık ateşinde 7 dakika gibi pişirelim. Tencereyi ateşten alıp kaşıkla tencere kenarlarından içeriye doğru bir kez karıştıralım. Üzerine kağıt havlu veya mutfak bezi örtüp bir saat demlendirelim. Ve afiyetle yiyelim...

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More