22 Ocak 2011 Cumartesi

Yeşil Elmalı Sebze Çorbası



Bugün çorba kürü yapmaya karar verdim. İnanılmaz bir vücut şişkinliğini nasıl yok edebileceğimi düşündüm durdum. Bu gibi durumlarda çok sıvı içilmesi gerektiğini biliyorum. Bu nedenle önce elma kabuğu, ıhlamur, çubuk tarçın, tane karanfil, taze zencefil ve kakuleli bir çay demledim ve koca bir fincan içtim.
Daha sonra sadece sebzeden oluşan bir çorba pişirdim. Vücut şişkinliğimden ötürü çorba malzemeleri içinde bakliyat olmasınıa istemedim. Tam buğday unu kavurarak ve tarhana ekleyerek koyulaştırdım çorbayı. Çok da güzel bir sonuç çıktı. Hemen paylaşmak istiyorum sizlerle.
Lütfen artık hazır toz baharat kullanmamaya çalışalım. Artık tüm marketlerde tane karabiber, tane kişniş,tane köri, tane beyaz biber gibi baharatları firmalar hazır ve tekrar doldurulabilir değirmenlerde satışa sunuyorlar. Hemde çok uygun fiyatlarla. Önceleri değirmen satın alıp tane baharatları öğütmemiz gerekiyordu. Her baharata da ayrı değirmen alınamıyordu. Baharat firmalarının  yaptığı bu uygulama  çok hoşuma gidiyor. İstediğim kadar baharatı çekip hemen kullanma şansım oluyor.


MALZEMELER:
20 gram tam buğday unu
30 gram tereyağ
15 gram çiçekyağ
25 gram tarhana
2 adet yeşil ekşi elma (250 gram)
245 gram yeşil kabak ( 1 adet irice )
250 gram balkabağı
100 gram yeşil biber
135 gram domates (1 adet)
120 gram havuç (1 adet)
1 adet kuru soğan
10 gram tuz
Acı pulbiber ve karabiber
900 gram sıcak su
YAPILIŞI:
1- Düdüklü tencereyi ateşe koyup az kızdıralım. Yağları ekleyelim. Yağlar kızınca unu ve tarhanayı ekleyip kısık ateşte 5 dakika kavuralım.
2- Karabiber ve acı pul kırmızı biberin dışında tüm malzemeleri irice doğrayıp düdüklü tencereye ekleyelim.
3- Sıcak suyumuzu da ekleyip malzemeleri karıştırdıktan sonra düdüklü tencereyi kapatalım. Buharı çıkıp fışladıktan sonra 15 dakika kısık ateşte pişirelim.
4- Düdüklünün buharını çıkarıp kapağını açtıktan sonra blenderden geçirelim. Tabaklara boşaltalım acı pul biber ve karabiber ekleyip servis yapalım.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More