23 Ocak 2011 Pazar

Yumurtalı Hardal Otu



Hardal otu en sevdiğim otlardan bir tanesi. Ot düşkünlüğümden dolayı soyumda Giritlilik mi var diye hep merak ederim çünkü ot deyince benim için akan sular durur. Bugün çok sevdiğim dostlarımın Gölbaşı'ndaki çiftliğinde hardal otlarını görünce kendimden geçtim. Yıllardır hasret kaldığım görüntülerdi gördüklerim. Altı yedi yaşımdayken anneannemlerin Söke' deki yaşantılarını ve hayvanlarını anımsadım. İzmir' den misafir geldiğinde hemen tavuk keserdi canım aneannem.
Bugün gittiğim çiftlikte de yetişen her şey organik. Baharda ağaçlar meyve vermeye başlayınca yapılabilecek reçelleri düşledim. Tavuklar, horozlar ve hindiler önümde sanki törenle geçiş yapıyorlar. Elmalar minicik ama organik. Yumurtaları sormayın gitsin. Hele organik nohut hiç görmemiştim. Minik minik ama çok lezzetli oluyormuş. Aklımın bir yarısı çiftlikte bir yarısı eve dönünce pişireceğim yumurtalı hardal otunda. Aslında çiğ olarak bile yenebilir bu ot. Salatası da yapılabilir. Fakat ben daha doyurucu olmasını tercih ettiğimden yumurta ile birlikte kullanmaya karar verdim.
Hardal otunu  yıkayıp ikiye böldüm. Vog tavaya rivyera zeytinyağı koyup bir adet kuru soğan ve bir adet yeşil biber, iki diş ince kıyılmış sarımsakla birlikte 5 dakika kavurdum. Suyu iyice süzülmüş hardal otlarını tavaya ekledim. Tuzunu ekleyerek 10 dakika daha kavurmaya devam ettim. Karabiber, kırmızı pulbiber ve kimyon ekledim. Kavrulmuş hardal otuna 4 adet yumurta kırdım ve tavanın kapağını kapatarak 5 dakika yumurtaların pişmesini bekledim.
Hardal otuyla ilgili bilgiyi bu sayfadan edinebilirsiniz.




1 yorum yap:

ramones1982 dedi ki...

cok guzel bir tarif olmus. ot yemeklerine bayiliyorum. bizim evin utunde bir bekci amca var. herzaman ot toplarken goruyordum. sonradan tanistim giritliymis:) ondan sonra onunla ot toplamaya gittim baya bisi ogretti bana.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More