25 Eylül 2010 Cumartesi

Vişne Likörü

Yıllar önce İstanbul' da çalışırken Bakırköy' de oturuyordum. Karşı komşum özel bir günde bize ev yapımı vişne likörü ikram etmişti. Sonra komşumun ermeni olduğunu öğrenmiştim. Bu arada ' Çok Kültürlü İstanbul Mutfağı ' adında İlhan Esen'in yazdığı bir kitap geçti elime. Sayfaları karıştırırken ev yapımı vişne likörü tarifi buldum. Bayan Anastas Kaplan'a ait bir tarifmiş. Ne kadar sevindim bu tarifi bulduğuma inanamazsınız. Çok güzel anılar aklıma, kokusu da burnuma geldi. Beklemesi sabır gerektiriyor ama en kısa zamanda saf alkol temin edip deneyeceğimden eminim. Ama vişne zamanı geçti , kış meyvelerinden olabilir aynı tarif (örneğin geçen hafta kızılcık görmüştüm pazarda ). Belki siz de denemek istersiniz diye tarifi paylaşmak istedim.
MALZEMELER:
1 kilo vişne
1 kilo tozşeker
1 çorba kaşığı karanfil
2 adet çubuk tarçın
Yarım litre saf alkol
1 adet küçük hindistan cevizi
YAPILIŞI:
Vişneleri yıkayıp saplarını ayıklayalım., Karanfilleri bir tülbente sarıp sıkıca bağlayalım, saf alkolun dışında,  tüm malzemelerle birlikte büyükçe bir kavanoza koyalım ve kapağını sıkıca kapatalım. Sürekli güneş gören bir yerde 2-2,5 ay bırakalım. Likör yapılacağı zaman alkolu ve suyu (suyun miktarı yazılmamış ama yarım litre olabileceğini düşündüm). Kavanoza ekleyip, bir hafta bekletelim. Sonra tülbentle şişelere süzelim (ağız tadımıza göre gerekiyorsa su ve alkol ekleyebilirmişiz). Bayan Anastas Kaplan tarifinize ulaştığım için çok sevindim. Ellerinize sağlık ...

2 yorum yap:

Filiz Morkoç dedi ki...

Saf alkolün yanlış kullanımının körlük gibi bir riski olduğundan alkol yerine votka koymanızı tavsiye ederim. Bir de yine ermeni olan bir komşumuzun tavsiyesiyle Yunan konyağı bulabilirseniz 1 çay bardağı kadar süper oluyor.. tavsiye ederim.

kaminetto dedi ki...

Verdiğiniz bilgi için teşekkürler. Sayenizde yazımı bir kez daha okuyup yazım yanlışlarımı da düzeltmiş oldum.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More