28 Eylül 2010 Salı

Çam Fıstığı Ve Şam Fıstığı

Bolonez sosun malzemelerini yazarken 10 dakikam fıstığa ayrıldı. Çok çalıştığımı yazmıştım ya önceden, merak edip bakamadığım o kadar çok şey var ki. Hep sonra dediğim... Şimdi anında elimde ne varsa bırakıp arama motoruna yazıyorum ve okuyor ve öğreniyorum. Malzemelere önce helva fıstığı yazdım, diğer kaynanam eşim göz ucuyla görmüş olsa gerek, neden çam fıstığı yazmadın dedi. Çam mı, şam mı emin değilim dedim ve yazıyı bırakıp öğrenmeye uçtum. Size de anlatayım.
Çam fıstığı, fıstık çamından elde ediliyormuş. Dolma, sarma, tatlı, şerbet ve meşhur irmik helvasında kulandığımız fıstık yani...
Şam fıstığı ise sakızağacıgiller familyasından olup kabuklu bir meyveymiş. Bizim, yani İzmir' lilerin çerez dediği
Ankara' lıların kuru yemiş dediği Gaziantep'te yetişen kabuklu meyvenin içi... Meşhur antep fıstığı.
Hep birlikte öğrenmiş olduk. Sevgiyle kalın.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More