24 Eylül 2010 Cuma

Ganaj Yapımı

Ganaj nedir, önce bilmeyenlere anlatmak istiyorum bunu. Hem pastayı kaplamak için, hem pasta ara   katlarına koymak için kaynamış kremada eritilen kuvertür çikolata karışımıdır.
Çikolata firmalarının kalıp şeklinde 2,5 kiloluk ambalajlarda da hazır ganajları  bulunuyor. Dolaba konmuyor ve dışarda muhafaza ediliyor. Dondurma kaşığının sivri ucu kalıp ganaja gelecek şekilde, kendinize doğru çekerek kazıyorsunuz. Saç lülesi gibi çıkıyor. Pasta üstü veya sunum yaptığınız pasta tabağında garnitür olarak da kullanabilirsiniz...
Ganajı kuvertür çikolatadan  evde kendiniz de yapabiliyorsunuz. Kuvertür çikolata ile kalıp ambalajlı ganaj arasında fiyat farkı oluyor sadece. Ganaj daha ekonomik ama, ben evde kuvertür çikolatayı eritip kullanmayı tercih ediyorum.

YAPILIŞI:
200 gram krema
200 gram bitter kuvertür

Kremayı mutlaka çelik sütlük veya küçük bir çelik tencerede orta ısıda ısıtıp bir taşım kaynatalım ve ocaktan alalım.Çikolatayı kare parçalara bıçak yardımıyla kırıp, kremanın içine atalım.Yemekte kullanmadığınız bir tahta kaşıkla (çünkü yemekte kullanılan tahta kaşığın tüm kokuları geçiyor, hele fildişi kuvertürden ganaj yapıyorsanız pembe oluyor ve salça ve soğan kokuyor).
İşyerimi ilk açtığımda beşamel sos yaptığımda kar beyaz olmuyordu, deneme yanılma yolu ile öğrendim tahta kaşığın renk ve koku akıttığını, bu nedenle beşamelde kullandığım ve tatlı soslarında kullandığım iki ayrı tahta kaşık edindim kendime.
Çikolata tamamen eriyinceye kadar karıştıralım. Çikolata eriyinceye dek krema ılınıyor zaten. Tamamen ılınınca akışkan sıvıyı tüm pasta üstlerinde kullanabilirsiniz. Buzdolabında 3 gün gibi de dayanıyor. Ben hazır satılan sos kullanmayı sevmiyorum. Buna özen gösterenlerin bu tarifi beğeneceklerini umuyorum.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More