27 Eylül 2010 Pazartesi

Derin Dondurucuda Dondurulan Zeytinyağlı Bamya

Ben pazar alışverişimden sonra bir günümü sebzelerimi pişecek şekilde hazırlayıp dondurucuya kaldırıyorum. Böylece bir gün soğan ve sarımsakla uğraşmış oluyorum. Restorancılıktan alışmış olduğum bir düzen bu. İmalat günüm oluyor.Diğer günlerde de, ne pişirmek istersem derin dondurucudan çıkarıp 45 dakika çözülmesini bekleyip sadece zeytinyağ ekleyerek düdüklüde pişiriyorum.
Yarım kilo bamyayı önce yıkıyorum, sonra ayıklıyorum. Çünkü,  önce temizlenip yıkanan bamyanın sümüksü dokusu çıkıyor ve eziliyor. Daha sonra 1 adet kuru soğan, 2 diş sarımsak,1 tatlı kaşığı salça, 3 adet kabuğu soyulmuş domates, 2 adet yeşil biber, 2 adet kırmızı paprika biber, 1 limonun suyu ve tuzu ekleyip, çok hırpalamadan  karıştırıyorum. 
Buzdolabı poşeti veya temiz bir poşete koyup derin dondurucuya kaldırıyorum. İstediğim zaman 45 dakika önce çıkarıp, 1 çay bardağı su ve zeytinyağ ekleyerek düdüklü tencerede 8 dakika pişiriyorum (buharı çıkıp, düdüğünü indirdikten sonra, tıslama sesi artınca kısıyorum ve saat tutuyorum). Bu gün zeytinyağlı bamya vardı menüde. Çok da güzel oldu. Siz de deneyin, çok memnun kalacağınızdan eminim. Afiyet olsun.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More