24 Eylül 2010 Cuma

Anacığımın Mozaik Pastası

Yıllardır vazgeçilmeyen bir pasta diye düşünüyorum. Kolay denilen tatlı grubundan olsa da sevmeyenin çok az olduğunu düşünürüm. Mekanımda özellikle gençler tarafından çok beğenilen bir tatlı oldu. Hepimizin çocukluğunda mozaik pasta yapıldığına eminim. Canım anacığımın torun ve yeğenlerinin gözdesi mozaik pasta. Güzel anacığım biz küçükken şu kadarcık malzemeyi almak bile çok lükstü. Kıyamam sanaaa.
MALZEMELER :
400 gram pötibör bisküvi
125 gram margarin
3 yumurta
1 su bardağı kırık ceviz
4  çorba kaşığı kakao
4 çorba kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
1 çay bardağı süt
Ben bisküvileri oldukça iri kırıyorum.Önce çelik bir kapta margarini eritiyorum ,kakaoyu ekleyip karıştırıp
ocaktan alıyorum.Sonra yumurtaları 4 dakika gibi çırpıyorum ,çünkü mozaik çiğ tatlı olduğu için yumurtalar
iyi çırpılmazsa, yumurta kokusu oluyor. Şekeri ekleyip 3 dakika daha çırpıyorum ve ılınan kakaolu sosu
yumurtaya ekleyip çırpmaya devam ediyorum. En son vanilyayı ekliyorum. Sonra sütü bisküvilere döküp bir dakika sonra da kakaolu sosu ve cevizi ekleyip karıştırıyorum. Önceleri elimle eziyormuşum resmen. Bisküvi ezmesi gibi oluyordu. Kesince dilimde bisküvi görünmüyordu. Sonra taktik değiştirdim, şeffaf mutfak eldiveni takarak elime, okşar gibi harmanlayarak karıştırdım.
Karıştırma bittikten sonra malzemenin bisküviyi çekmesine izin verelim.Yoksa kuru yerleri kalıyor. Malzemeyi kesilmiş bir poşetin içine döküp rulo yapıp önce bir ucunu lastikle bağlayıp sıkıştıralım bağladığımız uca doğru, diğer ucu da bağlayıp rulo veya üçgen şekil verip dondurucuya koyalım.
Bir bilgi daha vermem gerekiyor. Dondurucuda soğan ve sarımsaklı malzemeler varsa ( köfte gibi ) tüm tatlılar ve buz kalıpları inanılmaz soğan ve sarımsak kokuyor. Bilgilerinize. Afiyet olsun.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More