27 Eylül 2010 Pazartesi

Düdüklüde Zeytinyağlı Kereviz

Bu günkü menümde zeytinyağlı kereviz de vardı. Artık mutfakta ne pişirsem size tarifini yazıyorum ve resimlemeye çalışıyorum. Ben çoğunlukla sebze yemeğe ve yedirmeye yatkın bir mutfağı benimsiyorum. Çok yakın bir zamanda vejetaryen beslenenler için çok güzel tarifler vermeye başlayacağım. Her bir tarifi önce kendi mutfağımda yapıp, resimlemeye çalışacağım.
Bu günkü kerevizi de düdüklüde pişirdim.
Vejetaryen sözcüğünü dün yazımı yazarken vejeteryen olarak yazmıştım. Bu sabah kalktığımda aklımdaydı sözcük. İçime sinmemeşti çünkü. İnternette değişik yazılımları var . Oğluşum Türk Dil Kurumu sayfasına bak deyince, hemen dediğini yaptım. Sitede sıkça yapılan yanlışlara doğrular adı altında bir bölüm var. Aradığımız kelimeyi yazıyoruz, yanlış olan kırmızı, doğru olan yeşille yazılmış. Çok hoşuma gitti. Belki siz de kullanırsınız diye paylaşmak  istedim. Sözcüğün doğrusu vejetaryen olarak çıktı. Ve hemen dün yazdığım sayfaya girip, sözcüğü düzelttim, size de bilgi vermek istedim. Ne güzel bu gün de yeni ve doğru bir şey öğrendim ve paylaştım.Şükürler olsun diyorum.  


MALZEMELER:
3 adet kereviz ve yaprakları
3 adet küçük ve ince havuç
1 adet patates
1 adet kuru soğan
2 adet sarımsak
1 çay bardağı konserve bezelye
1 adet limon suyu
Yarım portakal suyu
Tuz
Yarım çay bardağı rivyera zeytinyağ

Soğanı kuşbaşı,  patatesleri zar şeklinde, havucu ince dilim,kerevizleri de halka şeklinde doğrayalım. Tüm malzemelerle birlikte limon ve portakal suyunun dışında hiç su eklemeden düdüklüye koyalım. Buharı çıkıp tencerenin düdüğünü indirdikten sonra 6 dakika pişirelim. Önceleri ben de soğan ve sarımsağı ve biraz da havuçları kavuruyordum. Şimdi hepsini çiğden atıyorum tencereye. Daha sağlıklı olduğuna inanıyorum çünkü. Denemek isterseniz çok memnun kalacağınıza inanıyorum. Afiyet olsun.




0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More