29 Eylül 2010 Çarşamba

Damla Çikolatalı Ekmek

Bu gün, önceden verdiğim ekmek hamurunun içine damla çikolata ve fildişi(beyaz kuvertür çikolata) çikolatayı ekleyerek yaptığım tarifi yazacağım. Fildişi çikolatayı metro grosmarketten elit marka almıştım. Çok uzun zaman kullandım ve nihayet bugün bitirdim. Dışarıda muhafaza ettiğim için, bıçakla marul doğrar gibi rahatlıkla doğrayabiliyorum. Ama çikolataları, hamuru ikinci yoğurmamdan sonra hamurla birlikte yoğurmayıp, dalyan köfte malzemesi içi gibi hazırladığımdan ortada kaldı çikolatalar. Bir kez daha yapacağım ve ikinci kez yoğururken hamura katıp birlikte yoğuracağım. Şimdi tarifi yazıyorum.

HAMUR MALZEMELERİ:
300 gram buğday unu(konya unu kullandım)
100 gram tam buğday unu(sinangil kullandım)
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
250 gram sıcağa yakın su
1 çay bardağı damla çikolata
2 çorba kaşığı fildişi çikolata
Yarım paket yaş maya(21 gram)

YAPILIŞI:
Yaş maya, 250 gram su, 1 çorba kaşığı toz şeker,bir çorba kaşığı unu karıştırıp 10 dakika mayanın kabarmasını bekleyelim. Unun ortasını havuz gibi açalım, 2 çorba kaşığı sıvıyağ ve tuzu ekleyip 5 dakika yoğuralım. 25 dakika üzerini örtüp mayalanmasını sağlayalım(ben hamur yoğurduğum kaba naylon torba geçirip, torbanın üzerine havlu ile örtüyorum). 25 dakika sonra hamuru tezgaha alıp, 4 dakika daha yoğuralım(bu gün yaptığım hamuru 2 ye ayırdım(diğer yarısını da zeytinli ve cevizli ekmek yaptım). Hamuru tezgaha yayıp ortasına çikolataları yerleştirdim. Hamuru kapatıp fırçayla yağladığım 25-11,5 ölçülerinde dikdörtgen kalıba koydum ve üzerini bıçakla çizdim. Sonra yine torba ve havluyla örtüp 20 dakika daha kabarmasını sağladım. 20 dakika sonra üzerine fırçayla süt sürüp önceden 190 derecede ısıtılmış fırında 35 -40 dakika  pişirdim. Birkez daha yaptığımda çikolataları hamura katıp pişireceğim onu da sizle paylaşacağım. Afiyet olsun...




                                           
                                             














 

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More