14 Ocak 2011 Cuma

Kremalı Ve Fesleğen Soslu Makarna



Fesleğen çok güzel bir ot diye düşünüyorum. Yararı saymakla bitmiyor. Taze fesleğen, krema, beşamel sos ve  makarna birleşince harika bir lezzet oluşuyor. Beyaz soslu makarnalar sadece krema ile sunulduğunda makarna kuru olmasın diye çok krema konabiliyor. Yağ ve krema tabağın dibinde uygunsuz bir şekilde toplanıyor. Makarna bitiyor sos tabakta kalıyor.
Ben daha kıvamlı sos sevdiğim için bugün kremaya beşamel sos ekledim. Beşamel sos ilave etmek kremaya ve makarnaya hakkını veriyor. Beşamel sos yapmak çok kolay, üstelik buz dolabında üç gün bozulmadan duruyor.
Fesleğeni hem taze hem de temizlenmiş olarak satın aldım. Taze kremayı da dün mayalamıştım. Hafta sonu denenecek bir tarif diye düşünüyorum.

MALZEMELER:
1 paket makarna
1 paket temizlenmiş taze fesleğen
1 su bardağı çekilmiş ceviz
2 diş sarımsak
100 gram taze krema
3 çorba kaşığı beşamel sos
1 çorba kaşığı labne peyniri (isteğe bağlı)
1,5 çorba kaşığı tereyağ
1çorba kaşığı çiçekyağ
1 çay kaşığı kuru nane
1 çay kaşığı kuru maydonoz
1 çay kaşığı kuru dereotu
( Nane, maydonoz ve dereotunu kış mevsiminde kurutulmuş olarak kullanıyorum. Bu nedenle ayrı günlerde herbirinden  ikişer demet alıp evde kurutuyorum. Yüksek bir rafta çok güzel kuruyor ve renkleri de çok yeşil kalıyor)
YAPILIŞI:
1- Makarnayı tuz ve bir iki damla yağ eklenmiş tenceredeki kaynamış suda haşlayalım.
2- Makarna haşlanırken sosumuzu yapmaya başlayalım. Tavayı ateşe alalım, az kızınca yağları ekleyelim.  (Çiçekyağı ve tereyağını karışık kullanma nedenimiz tereyağının yanmaması içindir).
3- İnce doğranmış sarımsakları kavurup doğranmış fesleğenleri ekleyelim. Cevizi de ekleyelim. Fesleğenin rengi dönünce diğer kuru otları da ekleyip kavurmaya devam edelim.
4- Beşamel sosu ilave edelim ateşi kısıp iyice karıştıralım. Tavayı ateşten alalım. Kremayı ilave edelim ve sosu iyice karıştıralım.
5- Haşlanan makarnayı süzelim ve soğuk suya tutmayalım (daha önce makarna haşladıktan sonra nasıl kullanmamız gerektiğini sizlerle paylaşmıştım ).
6- Önce makarnayı nasıl ve ne zaman kullanacağımıza karar verelim. Biz bugün sos ve makarna piştikten hemen sonra yemek istedik. Bu nedenle süzülmüş makarnayı tencereye geri alıp sosun tamamıyla karıştırmayı tercih ettim. Ve üzerine beyaz peynir ve ceviz koyarak servis yaptım.

1 yorum yap:

aslı dedi ki...

Makarna ve fesleğen, lezzet ikizi:))
Elinize sağlık.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More