5 Ocak 2011 Çarşamba

Peynirli Açma Gül Börek



Bize göre çook uzun zamandır börek yememiştik. Hindi kıymalı, açma gül börekten sonra börek açmadım. Börek hamurumun reçetesi aynı. Daha iyi bir hamur reçetesine ulaşırsam değiştirebilirim. Çünkü taaa anneannemden kalma bir börek hamuru.  Bugünkü böreğin içini de peynirli hazırladım. Kuruttuğum dereotu, maydonoz, nane dışında sadece  iki adet yumurta akı ekledim. Her zamanki gibi yine çok güzel oldu. Bu börek ölçüsü hiç şaşmayan bir ölçü. Belki un değişikliklerinde çok az su ilavesi veya azaltılması gerekebilir.

HAMURU:
300 gram un (sinangil un kullandım)
100 gram su
1 adet yumurta
10 gram tuz
İç Malzemeleri:
750 gram beyaz peynir
2 adet yumurta akı
Maydonoz, dereotu, nane (ben kurutulmuş kullandım)
Hamur için rivyera zeytinyağı
İstenilirse çörekotu
Yapılışı:
1- Un, su, tuz ve yumurtayı 4 dakika gibi yoğuralım. Hamuru pamuklu bezle örterek yarım saat dinlendirelim.
2- Süre bitince 10 adet beze yapalım. Hafif unlanmış bir tepsi veya tabakta yarım saat dinlendirelim. Üzerini bezle örtelim.
3- Daha önceki böreklerimde bu hamurdan 65 er gramlık 7 adet beze yapıyordum. Bugün 45- 47 gramlık 10 adet beze yaptım. 65 gramlık bezeler fazla doyurucu oluyor çünkü.
4- Bezeleri açarken kullanacağımız una iki çorba kaşığı kadar buğday nişastası ekleyip iyice harmanlayalım. Bezeleri unlayarak önce merdane ile daha sonra oklava ile 50 cm çapında büyütelim. Harç koyacağımız tarafı dört parmak kadar içeriye katlayalım (her hamura bir tatlı kaşığı ile zeytinyağını dağıtalım. Daha yağlı istenirse çorba kaşığı kullanılabilir).
5- Hazırladığımız iç malzemeyi önce on eşit eşit parçaya bölelim (böreklerin içinin eşit olmaları için).
6- İç harcını koyduğumuz hamuru rulo yapıp, gül şeklinde saralım. Üstlerine iki çorba kaşığı süt ile aynı miktarda zeytinyağını karıştırarak sürelim.
7- 190 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika pişirelim. Fırının ısısını 170 dereceye düşürelim. 30-35 dakika daha pişirelim.



2 yorum yap:

Adsız dedi ki...

tarifinizde gram kullanmışsınız bizler mutfakta çaşık bardak alışmışız zor olacak mümkünse yanında da bizim ölçülerde verseniz teşekürler

kaminetto dedi ki...

Merhaba, tartı konusunda düşüncem hiç değişmeyecek. Çünkü yirmi lira olan çok güzel tartılar var. Eğer sürekli aynı lezzeti yakalamak istiyorsanız, kaşık, bardak gibi ölçülerden vazgeçmelisiniz. Onlarca bardak çeşidi var. Hiçbiri diğerinin ölçüsünde değil. Reçetelerim kerelerce denenerek ortaya çıktı. Lütfen bir tartı edinin. Kolaylığını göreceksiniz, hep aynı kalitede yemek yapmak çok hoşunuza gidecek. Sevgiler.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More