24 Ocak 2011 Pazartesi

Fırın Sütlaç



Bugüne dek değişik fırın sütlaçlar pişirip sizlerle paylaşmıştım. İlki elmalı tarçınlı fırın sütlaç, diğeri lavantalı ve tarçınlı fırın sütlaçtı. 
Ben bugün beyaz sütlaç yapmak istedim. Koyulaştırmak için  nişasta ve yumurta sarısı kullanmak istemedim. Yumurta sarısı mükemmel bir şekilde koyulaştırıyor ama rengi sarı oluyor.
Bu nedenle ekmek yapımında uyguladığım "az maya uzun zaman" dan yola çıktım. Nişasta veya unla koyulaştırılan sütlaçlar kısa sürede pişiyor ve özleşmiyor.
Çünkü artık dünya mutfaklarında sütlü tatlıları koyulaştırmak için nişasta vb. kullanılmıyor (önce süt kaynatılıyor 20 dakika gibi kısık ateşte buharlaşması sağlanıyor ve pirinçleri eklendikten sonra da, pirinçler yumuşayıncaya kadar kaynatılıp yumurta sarılarıyla koyulaştırılıyor).
Bugün bir litre süt için 80 gram pirinç kullandım. Ama bu 8 küçük kaselik sütlacı yaklaşık 45 dakika ocakta, 45 dakika da fırında pişirdim. Sonuç harika oldu.

MALZEMELER:
1 litre süt
80 gram pirinç
210 gram toz şeker
1 çay kaşığı vanilya özütü
YAPILIŞI:
1- Pirincin üstünü örtünceye kadar sıcak su ekleyelim. Bir fiske tuz atalım (kolasını suya bırakıp yumuşaması için). 15 dakika bekletelim.
2- Sütü tencereye koyup kaynatalım, kaynayınca ateşi kısalım. Pirinci ekleyelim. 20 dakika arada karıştırarak pişirelim. 20 dakika sonra şekeri ekleyelim. Şeker eriyinceye kadar kaşıkla karıştıralım.
3- Şeker eriyince ateşi tekrar kısıp 20 dakika daha pişirelim.
4- Sütlacı fırın kaselerine boşaltıp fırın tepsisine yerleştirelim. tepsiye kaselerin yarısına gelecek kadar sıcak su dolduralım. 180 derecede önceden ısıtılmış fırınde 15 dakika pişirelim. Fırının ısısını 150 dereceye indirip 30 dakika daha üstleri kızarıncaya kadar fırında tutalım.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More