29 Ocak 2011 Cumartesi

Elma Marmeladı



Marmelatı mı? Marmeladı mı? üst üste bir kaç kez söyleyince hepten yabancı geliyor kulağa. Google arama motoruna "ayva marmeladı" yazınca otomatik olarak "ayva marmelatı" mı demek istemiştiniz diye düzeltme ikazı geliyor. Türk Dil Kurumu en doğru bilgiyi verir diye düşündüğüm için "marmeladı" yazmaya karar verdim. TDK "Ünlü Düşmesi" sayfasındaki örneklere bakabilirsiniz.
Kış başında elma reçeli yaptığım için bu kez minnoş organik elmalarla marmelat yapmaya karar verdim. Ama püre şeklinde olsun istemedim ve küçük küçük doğradım. Elma reçelini düdüklü tencerede pişirmiştim. Marmeladı erimesin diye çelik tencerede pişirdim. Çok lezzetli bir elma marmeladı oldu. Evinizde elma varsa hemen yapmanızı öneriyorum.
MALZEMELER:
800 gram yeşil elma (temizlenmiş ağırlığı)
600 gram toz şeker
1 çorba kaşığı su
1 adet çubuk tarçın
5 adet karanfil
2-3 ince dilim taze zencefil
1/2 limon suyu

YAPILIŞI:
1- Elmaları temizleyip bıçakla doğrayalım. Doğradığımız elmaları kararmaması için tencereye bir kat elma bir kat şeker olarak döşeyelim.
2- Limon suyuyla karıştırdığımız bir çorba kaşığı suyu ve tüm malzemeleri ekleyip 1 saat bekletelim.
3- Tencereyi ateşe alalım. kaynamaya başlar başlamaz en küçük ocağın kısık ateşinde elmalar yumuşayıncaya kadar 35-40 dakika pişirelim.
4- Ilınınca cam bir kavanoza alalım.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More