8 Ocak 2011 Cumartesi

Domates Soslu Kabak Ve Brokoli Salatası


Sebze deyince akan sular duruyor. Hele az haşlanmış olunca. Bence kabak haşlaması çok güzel bir salata. Brokoli le birlikte olunca lezzet uyumu da çok güzel oluyor. Ama kış boyunca haşlanmış sebzeleri  yağ ve limonlu yemekten sıkılıyoruz. Ben brokoli salatasını genellikle domates soslu seviyorum. Daha önce domates soslu brokoli salatasını sizlerle paylaşmıştım.
Bugün üç adet kabağı yarım santim genişliğinde doğradım. Üzerini örtecek kadar soğuk su ve tuz ekleyerek haşladım. Kaynadıktan sonra kısarak çok yumuşamadan ateşi kapattım. Ve hemen kevgirle içinde soğuk su bulunan bir kaba çıkardım. Aynı işlemi brokolide için de uyguladım.
Haşladığımız sebzelerin cam gibi parlak ve diri olmasını istiyorsak mutlaka soğuk suya koyup haşlamalıyız. Ve yine mutlaka soğuk su bulunan bir kaba çıkarmalı sonra suyunu süzmeliyiz.
Kabak ve brokoli soğurken sosunu hazırladım. Bir tavaya rivyera zeytinyağı koyarak dört diş sarımsağı kavurdum. Rendelenmiş iki adet domatesi ekledim. Beş dakika kavurup bir tatlı kaşığı biber salçası ekledim. Üç dakika daha kavurup bir kahve fincanı su ve tuz ekledim. Beş dakika kaynatıp ateşten aldım. Kuru nane, reyhan, dereotu ekledim. Soğumuş olan kabak ve brokolilerin üzerine eşit miktarda dağıttım. Bizim damak lezzetimize çok uygun bir salata. Sizin de beğeneceğinizi umuyorum. Afiyet olsun.


4 yorum yap:

Adsız dedi ki...

brokoliyi böyle haşlandıktan sonra yemyeşil görünce çatlıyorum vallahi, haydi bakalım afiyet olsun

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

suyunu atmadım, çorba yaptım diyceksin di mi? kıyamıyorum o suyuna ben! özellikle tarhana muhteşem oluyor, denemelisin!

kaminetto dedi ki...

Yok valla attım. Evdekiler bıktılar benden çünkü. Abidik gubidiksiz mi diye soruyorlar artık?

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

ayy aynenn!:))

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More