29 Eylül 2010 Çarşamba

Şeftalili Pay

Bu payı da oğluşumun önerisiyle denedim bugün. Çünkü elmalı pay çok sevilen bir tatlı. Tarçın ve cevizin bu denli yakıştığı meyve olmaz diyordum. Ama bir kez de armutlu pay yapmıştım. Armutu aynı elma gibi kuşbaşı doğrayıp şeker ve tarçınla pişirmiştim biraz.
Ama şeftalili pay yapmaya karar verince düşündüm de, şeftali elma ve armut gibi sert bir meyve değil. Hemde şeftalileri en sertinden seçmeme rağmen...Ben de bir adet şeftaliyi önce zar gibi doğradım ve çatalla ezdim. Tarçın, toz zencefil ve şeker ekleyerek marmelat gibi yaptım. Biraz sonra malzemeleri ve tarifini yazacağım nasılsa...

HAMUR MALZEMELERİ:
240 gram un
100 gram margarin
60 gram pudra şekeri
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 fiske tuzu

İÇ DOLGU MALZEMELERİ:
4 adet  çok sert şeftali
1 çay kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı labne peyniri
Yarım tatlı kaşığı toz zencefil(rendenin en ince yerinde rendeliyorum)
1 su bardağına yakın irice ezilmiş ceviz
1 çorba kaşığı silme toz şeker

Önce hamuru yoğurup,streç filmle sarıp buzdolabına  kaldıralım. Hamur yarım saat dinlenirken iç malzemesini hazırlayalım. Bir adet şeftalinin çekirdeğini çıkarıp, çatalla, rendeyle veya karıştırıcı ile marmelat yapılacak gibi inceltelim. Küçük bir tencerede tozşeker, tarçın ve toz zencefille birlikte pişirelim. Biraz macunlaşınca ocaktan alalalım. Ilınınca 2 tatlı kaşığı labne peynirini ekleyelim. İyice soğuması için 10 dakika derin dondurucuya atalım. Daha sonra 2 adet şeftalinin kabuklarını ezmeden soyarak incecik dilimleyelim.
Hamuru dolaptan çıkarınca(üstü için biraz ayırıp) unlanmış tezgahta merdane ile açalım. Hafif yağlanmış 20 cm çapında tart kalıbına yerleştirip üst fazlalıklarını merdane ile keselim. Bundan önceki tariflerimde anlatmıştım bir kez daha tekrarlamakta yarar var diye düşünüyorum. Hamuru açtıktan sonra tart kalıbından 2 cm daha geniş bir kalıp veya tencere kapağıyla kesersek hamuru, daha rahat yerleşiyor kalıba.
Labneli karışımı dolaptan alıp hamurun üzerine yayalım ve spatulayla düzeltelim.(ılıkken hamuru cıvıklaştırdığı için derin dondurucuya koyuyoruz). Sonra cevizi labneli karışımın üzerine döküp yerleştirelim. Üzerine dilim şeftalileri dizelim. Kalan hamuru açıp hamur rulosuyla keselim. Hasır sepet gibi yerleştirelim. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim. Fırından çıktıktan 5 dakika sonra çay süzgüsüyle pudra şekeri serpelim. İyice ılınınca (elmalı payı buzdolabına koymuyoruz, ama şeftalilerin altında labneli sos olduğu için ) bir saat kadar buz dolabında soğutup servis yapalım. Afiyet olsun.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More