26 Eylül 2010 Pazar

Klasik Kek

                              
Hepimizin favori keki bu diyebilirim. Ya nişastadan ya baldan, deli gibi yediresi bir lezzet. Mutlaka denmelisiniz.
Bu kekin tarifini de çok beğeniyorum ben. Bizim annelerimizden öğrendiğimiz gibi şeker ve yumurta çırpılmıyor, muffin hamurlarındaki gibi yağ ve şeker çırpılıyor ilk önce. Pamuk gibi oluyor. Önceleri de yaptığım kekler çok güzel oluyordu ama, profilimde bahsettiğim gibi geçen yıl gittiğim pasta ve tatlı kursunda, un ekleninceye kadar, şeker+yumurta veya yağ+şekeri 7 dakika gibi çırpıp, unu ve kabartma tozunu eklediğimde tahta kaşıkla ve bir dakika bile sürmeyen,  unu yedirinceye kadar karıştırmanın çok başarılı sonuç verdiğini öğrenmiş ve görmüş oldum.
Sonuçta öğrenmenin yaşı olmadığına bir kez daha inanmış oldum. Dağarcığıma yeni bir şey kattığımda çok mutlu oluyorum. Bu işi gerçekten çok sevdiğime iyice emin oluyorum.  Eğer mutfak merakınız çoksa malzemelerinizi toptan almayı tercih ederseniz, hem ekonomik hemde elinizin altında malzeme daima var oluyor.Örneğin ben, metro grosmarketten alışveriş ediyorum. Elit marka 1 kiloluk damla çikolata, APM marka ceviz, fındık, badem, fıstık çeşitlerini 1 kiloluk olanlardan tercih ediyorum .Pudra şekeri, kabartma tozu, vanilyayı yarım veya 1 kiloluk kutularda alıyorum. Elit marka bitter ve fildişi kuvertür çikolata kullanıyorum. Hem bereketli hemde ekonomik oluyor.
İlk işyerimi açtığımda tüm ürünlerimi fotoğraflama şansım olsaydı şimdi ne güzel olurdu diye düşünüyorum. Bloga yazı yazacağımı bilme şansım olsaydı... Verdiğim tüm tarifleri 19 yıldır belki de binlerce yapmışımdır . Ama bir haftadır yazdığım için, fotoğraf albümüm de olmadığı için şimdi her tarifimi pişirip size fotoğraflayacağım.
MALZEMESİ:
250 gram dışarda yumuşamuş margarin
220 gram un (Sinangil normal un kullandım )
30 gram buğday nişastası
65 gram toz şeker
100 gram bal
5 adet yumurta
Siyah üzüm, elma kurusu, dut kurusu, tuzsuz badem
1 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
1 çay kaşığı mahlep
1 kahve fincanı damla çikolata
7 gram kabartma tozu
Üstü için 2 çorba kaşığı pudra şekeri

YAPILIŞI:

1- Yumuşamış margarini ve şekeri mikserle 5 dakika çırpalım.Yumurtaları tek tek ekleyeceğimiz için, önceden bir tabağa kıralım (bir elle mikseri tutup, bir elle yumurta kırmak zor oluyor ve yumurtanın kabuğunun düşmesi ihtimali de çok oluyor).
2- Yumurtaları birer dakika ara ile çırpma kabına atarak çırpmaya devam edelim.
3- Mikseri kapatalım, başka bir kapta un+nişasta+kabartma tozunu tahta kaşıkla harmanlayalım ve yumurtalı kaba boşaltıp aynı tahta kaşıkla 1 dakika unu yedirinceye kadar karıştıralım.
4- Badem ve elma kurusunu robottan geçirelim.
5- Tüm malzemeleri hamura ekleyelim.
6- Önceden ısıtılmış 175 derece fırında büyük kalıpta 35 dakika küçük kek kalıplarında 30 dakika pişirelim. Fırından çıkardıktan 5 dakika sonra çay süzgüsüyle pudra şekeri serpelim.Afiyet olsun.





0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More