29 Eylül 2012 Cumartesi

Revani

Bu revani tarifini Tuğrul Şavkay' ın kitabından almıştım. Vermiş olduğu reçeteleri uygularken onu rahmetle anıyorum. Tuğrul Bey' in reçetelerinden sırada bekleyen o kadar çok tatlı var ki! Kimi zaman hangisine öncelik vereceğimi şaşırıyorum. Revani tatlısı özene bezene verilmiş bir reçete. Önceden denendiği apaçık, yanıltmayan ölçüleri var. Ben yumurta miktarını ve artmasını istemediğim şerbet ölçüsünü azaltarak uyguladım. Tatlıcı revanisi kadar güzel olduğunu söyleyebilirim.
MALZEMELER:
200 gram un
100 gram şeker
60 gram irmik
6 adet yumurta
150 gram tereyağı (eritilip soğutulmuş)
10 gram kabartma tozu
5 gram vanilya şekeri
Şurubu:
600 gram şeker
600 gram su
1 çay kaşığı limon suyu
YAPILIŞI:
1- Şerbet soğuk tatlı sıcak olacağından, önce şerbeti pişirmemiz gerekiyor. Şeker ve suyu çelik bir tencereye koyup çırpacakla karıştıralım. Tencereyi ateşe alıp karıştırmaya devam edelim. Kaynayınca köpüğünü alalım ve ateşi kısalım. Şerbeti on beş dakika daha kaynatalım. Sonra limon suyunu ekleyelim. Bir kez daha karıştırıp ateşten alalım.
2- Şerbet soğuduktan sonra kekini hazırlamaya başlayabiliriz. Yumurtaları cam bir kapta beş dakika çırpalım. Uzun süre çırpılan yumurta tatlıda yumurta kokusu bırakmıyor. Şekeri ekleyerek beş dakika daha çırpalım.
3- Ilık tereyağı, un, irmik ve kabartma tozunu yumurtalı karışıma ekleyelim. En son vanilyayı ekleyip hamuru borcama dökelim.
4- 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirelim. Revaniyi fırından çıkarınca bıçakla dilimleyip soğuk şerbeti dökelim. Tatlımızın soğumasını bekleyerek servis yapalım.
5- Bu revaniyi ikinci kez pişirdiğimde sadece bir çorba kaşığı toz şeker ekleyerek yaptım. İnanın çok güzel oldu. Hem şeker oranı epeyce azaldı, hem de daha hafif bir revani oldu. Her ikisini de deneyebilirsiniz.
Teşekkürler Tuğrul Şavkay. Nur içinde yat.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More