27 Eylül 2012 Perşembe

Portakal Reçeli



Aslında bu reçel annemden gelen  klasik bir tat. Annem  portakal kabuklarını biriktiriyor. Reçel olacak miktarda olunca, düzgün bir biçimde boylamasına kesiyor. Sonra kabukları tek tek kıvırıyor. Yorgan iğnesi kullanarak, kıvırdığı her kabuğu ipe diziyor. Bu ipe dizilmiş portakal kabukları iki üç dizi olunca haşlanıp reçel oluyor.
Çok güzel bir kış reçeli... Portakal kabuklarını biriktirmek zor geliyor ama, o buruk tat da çok hoşuma gidiyor.
Ben bu reçelde portakalın içini de kullandım. Kabukları çok güzel değildi. Bu nedenle meyvenin kendisi daha çok, kabukları az oldu. Aslında reçelin şerbetini ocağa koyduktan sonra portakalların çekirdekli olduğunu gördüm, iş işten geçmişti tabi ki. Çekirdekli ama çok lezzetli reçelim oldu.
Şerbeti pişirmeden önce dört adet portakal kabuklarını jülyen doğradım. Beş kez su değiştirerek haşladım. Acısı ve asidi yok oldu. En son soğuk sudan geçirip süzgüde beklettim.
Portakal dilimleri 850 gram ağırlıkta oldukları için 850 gram şeker kullandım.
Ben şurubu daha kıvamlı reçel seviyorum. Bu nedenle bir çay bardağı su ekledim. Yaklaşık yarım saat kaynattım. Sonra portakal dilimlerini ve haşladığım kabukları ekledim. Yine yarım saat köpüklerini almadan kaynattım. Şurubun kıvamını anlamak için bir damlasını tırnağıma damlattım. Akmayınca yarım limon suyunu ekledim. Dört dakika daha kaynatarak ateşten aldım.
Sıcak suya batırdığım silikon fırça ile tencerenin yanındaki kalıntıları temizledim. Bu işlemi üç dört kez yineledim. En sonunda kağıt havluyu iki kat halinde reçelin üzerine bastırdım. Bütün köpükleri bir kerede temizlemiş oldum.
Önceleri reçel yaparken kaşıkla sürekli köpük temizliyordum. Ama şimdi kağıt havlu kullanıyorum. Bir kerede köpükler bitiyor. Böylece şerbetin miktarı da azalmamış oluyor.


Reçelin yarısını sıcak olarak kavanoza boşalttım. Kapağını iyice sıkarak kavanozu ters çevirdim. Mutfak dolabımın içine kaldırdım. Bu işlemi yapmadan önce kavanozu bulaşık makinesinde yıkamıştım. Bir gün kurumasını bekledim ve içini silmedim. Ben çok beğendim bu reçeli. Siz de uygulayabilirsiniz. Sevgiler.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More