3 Ekim 2010 Pazar

Zeytinyağlı, Mercimekli Ve Pirinçli Pırasa

Bu gün mutfak kuşu oldum demiştim ya. Özene bezene yaptığım pırasanın talibi çok az oldu. Karbonhidrat günüydü bugün. Olsun, avuntu belki ama, katkı maddeli bir ürün yemiyoruz en azından. Hiç sevmiyorum hazır ürünleri. Hazır çorba, kek, kurabiye, hazır karışımlı un, et suyu kullanmadım hiç diyebilirim. her şeyi kendim yapmaya çalışıyorum. İşyerlerimde de bebeği olan müşterilerim bile, titizliğimi bildiklerinden rahatça yemek yedirirlerdi bebişlerine ve çocuklarına. Şimdi size zeytinyağlı pırasanın reçetesini veriyorum. Verdiğim reçeteler için tek gereksiniminiz mutfak tartısı. Bir kere alıştınızmı vazgeçemesiniz inanın ki. Mutfak işi oyuncak gibi geliyor o zaman. Sonuç; hiç değişmeyen lezzetler...

MALZEMELERİ:
1 kilo pırasa(temizlenmemiş haliyle tarttım)
50 gram kırmızı paprika biber(kendimin dondurduğu vardı)
25 gram pirinç(soğuk suyla ıslatılmış)
180 gram kabukları soyulmuş ve doğranmış domates
140 gram havuç(bir tanesini rendeleyelim, diğerlerini yuvarlak dilim doğrayalım)
75 gram yeşil mercimek
90 gram rivyera zeytinyağı
5 gram tuz
100 gram sıcak su
2 sap pırasanın yeşil yaprakları

YAPILIŞI:
1- Önce mercimeği 1 saat ıslatıp yıkadıktan sonra haşlayalım(ben yeşil mercimeği zeytinyağlı yemeklerde, bulgur ve pirinç pilavında kullandığım için 250 gram geceden ıslatıp, sabah haşlıyorum çok az, ve derin dondurucuda saklıyorum gerektiğinde kullanmak üzere).
2-Tencereye zeytinyağını, pırasanın doğranmış yapraklarını(çünkü pırasaya soğan ve sarımsak koymuyorum) ve rendelenmiş havucu atıp 5 dakika kavuralım.
3- Dilimlediğimiz havuçları atalım. 3 dakika kavurmaya devam edelim.
4- Kırmızı paprika biberi, 2 dakika sonra domatesleri atalım.
5- Ardından pırasa ve pirinci ekleyelim, tuzunu atarak, tencereyi sallayarak karıştıralım içindekileri.
6- Kaynamaya başlayınca en küçük ocağa alıp,ocağı yarıma kısalım ve yeşil mercimekleri de ekleyelim.
7- Beş dakika sonra sıcak suyunu ekleyelim(eğer aileniz sulu seviyorsa 150 gram su ekleyin)
8- Piştikten sonra  isteğe göre sevdiğimiz baharatları ekleyelim(ben kimyonun pırasaya çok yakıştığını düşünüyorum. Kuruttuğum reyhan ve kekiği de ekledim).
Umarım anlattığım kadar kolay geliyordur tariflerim. Sevgiyle...




0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More