13 Şubat 2011 Pazar

Üzüm Çekirdeği Ununla Yaptığım Ekmekler


Ekmek yoğurup pişirmeyi o kadar çok seviyorum ki! Hemen her gün ekmekle ilgili yeni bilgiler ediniyorum. Öğrenmenin sonu yok. Uygulamadan tarif vermek istemediğimden mutfağım imalathaneye dönmüş oluyor. Ne öğrenmek isteğim bitiyor ne de pişirmek isteğim. Bu yıllardan beri böyle oldu. Restoran çalıştırırken bu denli uygulama yapmak mümkün olmuyordu. Bu tür heveslerimi restoran menülerini altı ayda bir değiştirerek giderebiliyordum. Şimdi mutfakta bu çeşitlilik özgürlüğümü doyasıya yaşıyorum. Dört buçuk ay içinde 210 reçete denemişim. Daha da onlarca yapmak istediğim tarif var. Bu bilgilerimi 20 yıldır mekan mutfağında yaşamama borçluyum.
Ekmek derken nerelere uzandım yine...
Dün Real' den "üzüm çekirdeği karışımı" unu satın aldım. Tam buğday unu ve çavdar unu ile karıştırılmış. Bugünkü ekmeğimi dün akşamdan hazırladım. 250 gram beyaz un ve 500 gram üzüm çekirdeği katkılı unu karıştırarak yoğurdum. Ekmek hamurunun yapılış aşamalarına buradan ulaşabilirsiniz.
Yoğurduğum ekmeği de iki eşit parçaya böldüm (520 gr her birinin ağırlığı)
Bu hamurlardan birine, ikinci yoğurmamda  150 gram rendelenmiş kaşar peyniri ve 1 çorba kaşığı kuru nane ekledim.
İkinci hamura da ikinci yoğurmamda rendelenmiş bitter çikolata, ceviz ve kuş üzümü ekledim.
45 dakika dinlendirdikten sonra 220 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdim. Fırının ısısını 180 dereceye getirerek 30 dakika daha pişirdim.
Her ikisi de çok güzel oldu. Üzüm çekirdeği kokusu belirgindi. Biz bu yeni unu ve bu undan pişirdiğim ekmekleri çok beğendik.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More