17 Aralık 2010 Cuma

Zeytinli Ekmek






Oğluşum küçüklüğünden beri içi kırmızı biberli yeşil zeytini çok seviyor. Son alışverişimde biraz fazla abartmışım zeytin alımını. Bugün de ekmeğimizi zeytinli yapmaya karar verdim. Çünkü zeytinimiz başka türlü tüketilemezdi. O kadar da güzel oldu ki... Mayayı daha az kullanarak mayalanma süresini daha uzun tuttum. Pamuk gibi bir ekmek elde ettim. Bazan üstünde durmadan yapılan ürünler daha da lezzetli oluyor.
Sabah onbir gibi hala kızım aradı. O Ankara'da ben İzmir'de koşuşturmaktan yıllardır görüşememiştik. Canım kuzenim ne güzel geçti görüşmemiz. Sanki yıllar koşmamıştı. Biz hala Tepecik' de çocukluğumuzdaydık. Saklayacağımız bir şey yok, yalın, çıkarsız...Nasıl ihtiyacım varmış...
Aygül (kuzenim) aradığında yarma çorbası yapıyordum. Ekmeği de mayalamıştım. Eşim pişirme görevini üstlendiği için hiç acele etmedim. Fotoğrafları da çekmiş sağolsun. Kuru maya kullanmaya başladığımdan bu yana hep 10-12 gram kullanıyordum. Bugün 7 gram kullandım ve mayalanma süresini daha uzun tuttum. Çok kabardı ve pamuk gibi oldu. Hergün yapmama rağmen bazan inanılmaz güzel oluyor. Hemen o gün ne değişiklik yaptığımı not alıp size aktarıyorum.
Örneğin bugün tam buğday unu çoğunlukta olan tam buğday unu ve kepekli un karışımı ekmek yoğurdum. Su çok sıcak değildi. Kuru maya 7 gramdı. Yani her zaman kullandığımdan daha azdı. Mayalanma süresi toplamda yarım saat daha fazlaydı. Ve galiba daha sıcak ortamda mayalandı. Ve hamur daha cıvıktı. İkinci yoğurma süresinde zeytinler hamuru biraz cıvıklaştırdı. Bu nedenle ekmeğim pamuk gibi oldu. Hemen denemelisiniz diyorum.


MALZEMELER:
300 gram tam buğday unu (katmer un)
100 gram kepekli un (katmer un)
250 gram sıcağa yakın su
2 çorba kaşığı sıvı yağ
15 gram toz şeker
15 gram ayrıca un
10 gram tuz
7 gram toz kuru maya
250 gram dilimlenmiş biberli zeytin


YAPILIŞI:
1- 250 gram sıcağa yakın su, toz şeker, 15 gram un, 7 gram mayayı iyice karıştıralım. Üstünü örtüp 15 dakika kabarmasını bekleyelim.
2- Unları eleyelim. Ortasını havuz gibi açıp tuz, sıvıyağ ve mayalı suyu ekleyip 5 dakika yoğuralım. Üstünü örtüp sıcak bir yerde 45 dakika mayalanmasını bekleyelim.
3- Hamuru tezgaha alıp dilimlenmiş zeytinleri de ekleyip 5 dakika daha yoğuralım. Hamuru ekmeği pişireceğimz kalıba koyalım. Üstünü bıçakla keselim ve üzerini örterek sıcak bir yerde 45 dakika daha bekletelim.
4- Fırını 190 derecede ısıtalım. Hamurun üzerine ılık süt sürelim. 15 dakika 190 derecede pişirelim.
5- Fırının ısısını 160 dereceye indirip ekmeğimizi 30 dakika daha pişirelim. Afiyet olsun.



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More