12 Nisan 2011 Salı

New York Pizza




Bu pizza yapımını da "Ekmek Sanatı" web sitesinden aldım. Kendime uyarladım, harika pizzalar elde ettim. İnanın ki dışarıdan söylediğimiz pizzalardan daha da lezzetli oldu. İşte yine katkı maddesi kullanmadan %100 doğal bir ürün daha.Mutlaka denemelisiniz.
MALZEMELER:
380 gram un (sinangil normal un)
235 gram ılık süt
15 gram sızma zeytinyağı
5 gram şeker
7 gram tuz
7 gram kuru maya
YAPILIŞI:
1-   Un, şeker, mayayı çırpacakla iyice karıştıralım. Süt ve zeytinyağını ekleyerek karıştıralım ve 5 dakika yoğuralım. Tuzu ekleyelim ve 5 dakika daha yoğuralım
2-   Hamuru tek beze yaparak hafif yağlanmış kaba alalım. Üzerine naylon poşet veya streç film geçirerek sıcak bir yerde bir buçuk saat mayalandıralım.
3-   Hamur iki katı kadar kabarınca unlu tezgaha alalım. 175 gramlık 4 eşit parçaya bölelim. Her parçayı beze yapalım ve bezelerin üzerini unlayıp bez veya kağıtla örtelim.  20-25 dakika kadar ikinci mayalanmayı bekleyelim.
4- Mayalanma süreci tamamlanınca unlanmış tezgahta bezeleri önce parmaklarımızla, sonra merdane ile daima tek yöne doğru açalım (eğer merdaneyi aşağı yukarı kullanırsak her tarafı eşit kalınlıkta olmuyor).Hamurun kenarlarını iki parmağımız arasında döndürerek yükseltelim.
5- Bu arada bir çorba kaşığı domates salçası, bir tatlı kaşığı çiçekyağı ve bir çay bardağı kadar suyu karıştıralım. Tuz, kekik, fesleğen ekleyelim. 20-24 cm çapında açtığımız hamurların üzerine fırça ile sürelim. Üzerine isteğe göre mozerella veya kaşar peyniri, sucuk, sosis, mısır, salam, taze biber, mantar, domates ve tekrar peynir ekleyerek 220 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirelim.


7 yorum yap:

Unknown dedi ki...

enfesss ellerine sağlık canım kim sevmez ki bu lezzeti yasak şeyler her zaman lezzetlidir.:)
sevgiler

kaminetto dedi ki...

hem de ne lezzettt. Ama olsun arada mutluluk için yemek de gerekiyor diye düşünüyorum. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
Ablacigim nerelerdeydiniz,gozum blogunuzda kaldi :) lutefen arayi bu kadar açmayin bir daha,guzel tariflerinizden bizleri mahrum etmeyin ;)

Pizza nefis gorunuyor ellerinize saglik olsun.
Sevgiler...

Blogumdaki resimler bana ait hemde bahçemin çiçekleri :))

kaminetto dedi ki...

Mihribancığım biliyorsunuz blogla ilgili sorunlarımız epeyce sürdü. Ben de bu arada Ankara' da bir mekan için mutfak düzeni ve menü yenilemesi için çalıştım. Blogumu kısa bir süre için kullanamamıştım zaten. bahçeniz de harikaymış. her şeyin başı doğa değil mi? Sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

harıka gorunuyor canım cok severım ellerıne sağlık sevgıler...

Pasta Tarifleri dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

kaminetto dedi ki...

Ben teşekkür ederim. sevgiler.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More