14 Kasım 2010 Pazar

Mercimek Çorbası

Aslında mercimek çorbasını tariflemeyi düşündüğümde utandım. Çocuğun eline bile versek malzemeleri, yapmaması olası değil. Annelerimizden, yani ailelerimizin mutfağından pilav, makarna, mercimek çorbası gibi yemekler ilk öğrendiklerimizdendir. En beceriksiz, en yemek yapmayı sevmeyen kadının bile şıp diye yapabileceği bir yemeği tariflemek ayıbıma gitti gerçekten.
Ama ''her yiğidin yoğurt yemesi başkadır'' atasözü boşuna söylenmemiştir diyerek, mercimek çorbasının reçetesini çıkardım bugün.
Çünkü yirmi yıldır, kaç mutfak çalışanım olmuştur, inanın ki hatırlamıyorum. Onlarca demek az geliyor. Ama unuttuğum bir gerçek var ki, her birinin mercimek çorba yapışı farklıydı. İlk işe başlayana özgürlük ve malzeme gani gani veriliyordu. Çünkü benim reçetelerimden daha değişik bir reçete yakalar mıyım diye düşünürdüm hep.
Yeniliklere çok açık, çok meraklı ve sabırlı olduğumdan, yeni reçetelere ve yeni mutfakçılara da açık oldum hep.
'' Başarı detaylarda gizlidir'' çok güzel bir deyim bana göre. Başka insanlardan neler öğreniyor, neler görüyor, ne değişik yaşamlara ve ilişkilere tanık oluyoruz.
Ispanağı kendi evinde bile üç kez yıkayana, maydonozu demetiyle yıkayıp kullanmaya çabalayana, daha nelere tanık oluyorsunuz.
Kimi mercimeği haşlayıp, yağını kırmızı biberle kızdırıp döküyor, kimi un kavuruyor, kimi patates ekliyor, kimi soğan ve havuç katıyor benim gibi. Kimi sulu pişiriyor, kimi koyu pişiriyor, kimi süzüyor, kimi taneliolmasını istiyor.
Bu nedenle ben de, kıvamı hiç şaşmayan, suyu bile gramlı, yıllarca tadı hiç değişmeyen,daima aynı lezzette sunduğum mercimek çorbasının tarifini vermeye karar verdim.
Tartım olmadan olmaz diyorum yine de. Mutlaka edinmelisiniz diye de ısrar ediyorum. İstikrarlı yemek yapmanın birinci yolu mutfak tartısı diyorum.
MALZEMELER VE YAPILIŞI:
200 gram kırmızı mercimek
1 adet kuru soğan
1 adet patates
1 adet havuç
10 gram tuz
1500 gram su
50 gram rivyera zeytinyağı
20 gram tereyağı
1- Mercimeği yıkıyalım. Soğan, patates ve havucu temizleyip, orta büyüklükte doğrayalım.
2- Düdüklü tencereye 1500 gram su ile birlikte tüm malzemeleri koyalım.
3- Buhar çıkınca düdüğü indirip, kuvvetli fışlama sesinden sonra, en küçük ocakta ve yarım ateşte 15 dakika pişirelim.
4- Düdüklü tencereyi ocaktan aldıktan 10 dakika sonra, kalan buharını da çıkartıp, çorbayı blender den geçirelim. Ve servise sunalım. Afiyet olsun.

2 yorum yap:

Ekmek Sanatı dedi ki...

Merhabalar,

talebeliğimizde mercimek çorbasını farklı bir şekilde yapardık. Soğan ve salçanın kavrulmasının ardından mercimeği de üzerine boşaltır, tahta kaşıkla ve sabırla karıştırır, kavrulmasına izin vermeden az az su ilave ederdik. Biraz uzun sürer ve eziyetli olurdu ama sonuçta talebe evi için özel bir lezzet ortaya çıkardı.

Değişik tarifleri çok güzel uyguladığınız için sizinle paylaşmak istedim.

kaminetto dedi ki...

En kısa zamanda çorbanızı deneyip paylaşacağım.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More